למרות מה ש tolmar אומר, אני בכל זאת רוצה להרחיב בנקודה של "מלא תבנית תמיכה".
לפעמים משתמשים שואלים שאלה שברור שתבנית התמיכה לא תועיל במציאת התשובה.
יש תומכים שישלחו משתמש זה למלא תבנית תמיכה בכל זאת, כנראה בתור צעד "חינוכי" ויש תומכים שלא.
למרות שאני שייך לקבוצה השנייה, אני יכול להבין ולכבד את התומכים ש"מחנכים" את המשתמשים, ואפילו את אלו שיסרבו לענות לשאלה אם אין "תבנית תמיכה" גם כשברור שזה לא רלוונטי לשאלה.
אולם יש מקרים שונים: קורה ומשתמש (נקרא לו א') שואל שאלה שתומך כלשהו (נאמר ת') לא מתכוון ואולי אפילו לא מסוגל לענות עליה, אם בגלל שהשאלה או התשובה חורגת מיכולותיו של ת', או משום שאין לו זמן או עניין לענות על שאלה מסוימת זו, או אולי מפני שהשאלה בכלל חסרת שחר ולא תתכן תשובה הגיונית לשאלה חסרת היגיון.
לעניות דעתי, בכל אחד ממקרים אלו אין זה הגון מבחינתו של ת' לשלוח את א' למלא תבנית תמיכה: אם אין בכוונתך לענות, אל תתנהג כאילו חסרונה של תבנית התמיכה הוא הסיבה לכך שאינך עונה.
בנוסף לכך שאין זה הגון, גם מהבחינה ה"חינוכית" לשלוח את המשתמש למלא תבנית תמיכה במקרה כזה משיג בדיוק את המטרה ההפוכה: מה לימדת את המשתמשים? שלחת את א' למלא תבנית תמיכה, הוא ציית להוראותיך, ולמרות זאת לא קיבל ממך כל עזרה.
באופן זה אתה מלמד את המשתמשים ש"מלא תבנית תמיכה" זו פשוט טקטיקה להיפטר מנודניקים ואפשר להתעלם מהוראה זו.
אין זה אומר שכשאתה שולח מישהו למלא תבנית תמיכה חתמת בדם שתישאר אתו "באש ובמים" עד שבעייתו תיפתר.
גם אין זה חוזה מחייב אפילו לנסות ולעזור. אבל במקרים רבים מידי אנשים נשלחים למלא תבנית תמיכה כששקוף שלשולח אין אפילו
כוונה לנסות לעזור. לדעתי טוב יהיה אם מקרים אלו יפסקו.
Dawn כתב:להזכירך, גם במקומות אחרים וחברות שתומכות בתוכנות או משחקים/מוצרים שלהם - תמיד נשאלות השאלות הקבועות של "איזו מערכת הפעלה, איזו גרסה, איזה בלה בלה בלה"..
ההבדל הוא כמובן שבמקרה זה יש התחייבות ברורה של החברה לתמוך. כאמור איני מבקר את השולחים למלא תבנית תמיכה כשאין צורך. אני אפילו לא מבקר את מי שבזמן ששלחו את המשתמש למלא תבנית תמיכה היה בכוונתם לעזור אך מסיבה זו או אחרת הכוונה לא מומשה. זה חלק מטבעו של האופי ההתנדבותי של פעילות האתר.
כל מה שאני מנסה לומר הוא ש
אם אין למישהו אפילו כוונה, (מילת המפתח היא
כוונה - לא הבטחה או התחייבות) לעזור, לפחות שלא יציק.
בברכה.